Page 29 - Bien Haber2014 - 1 | Bien Seramik
P. 29
Massimo Iosa Ghini
de ve kuramsal bir araştırma programıyla şünmüşümdür. Yerel malzemeyi kullanma- Burada eski mimari ile yeni yapıların nasıl
uyumlu olarak değerlendirmeyi tercih ya özen gösteririm. Böylece hem mimariyi bir arada sergilendiğini gördüm. Bu eski
ederim. çevresiyle bütünleştirmiş oluyorum, hem kültür ögelerini kullanabileceğim bir yapıyı
de yerel ekonomiye ve yerel kültüre ken- hayata geçirmek benim için ilginç bir
Dünyanın dört bir yanında pro- dimce bir katkı sağlıyorum. deneyim olurdu.
jeleriniz olduğunu biliyorum,
dolayısıyla çok seyahat ediyor ol- Tasarımlarınızın ortak özellikle- Son dönemde öne çıkan mimari ve
malısınız. Bu zamana kadar en çok rinden bahseder misiniz? tasarımsal detAylar neler? Siz bu
hangi ülke ya da şehirden etkilen- Tüm mimari çalışmalarımda boşluk kul- popüler kavramları, beğenileri
diğinizi sorabilir miyim? lanımı büyük önem taşır. Klasisizmde çalışmalarınıza ne kadar yansıtı-
Bu zamana kadar beni en çok etkileyen nesnenin kendisiyle birlikte oranları da yorsunuz?
ülkelerden biri kesinlikle Hindistan oldu. önemlidir. Bana kalırsa modernizmin en Güncel trendleri tabii ki projelerime adapte
Orada dünyanın en egzotik yerlerine tanık büyük sorunu, klasisizmin bu mirasından ediyorum. Çok da önemli olduklarını
oldum. İnsanların orada yaşayış tarzını biz kurtulamamış olması, hem orantıyı hem düşünüyorum. Ben topluma çok yakın bir
buralardan hayal dahi edemeyiz. Yine de de biçimin güzelliğini kendine dert etme- mimarım. Bu trendler o anda toplumun
en onurlu bir şekilde yaşamaya çalışıyo- si. Bence asıl önemli olan boşlukları iyi hissiyatının nasıl olduğunu belirler ve sizin
rum. kullanmak. de irtibatınızı koparmaz. Yani günceli takip
etmenize yarar sağlar. Tabloid bir gazete
Özel tekne üretimi, vazo tasarımı, En çok neresi için tasarım yapmak gibi. Yaşamdan kopmamış olursunuz bunu
kuaför dükkanı, mutfak, ayakkabı isterdiniz? takip ederek. Son dönemde en popüler
göze çarpan tasarımlarınız ara- Sanırım her yerde. Her şehrin kendine olan kavram sürdürülebilirlik. Benim için
sında. Gelecekte en çok tasarla- has bir tarihi ve geleneği oluyor. O miras- de öncelikli bir konu. Hangi yolda sürdürü-
mayı arzu ettiğiniz bir obje ya da tan ortaya çıkarılacak şeyleri taramak ve lebilir olmak bunu belirlemek çok zor ama
proje var mı? bulmak, gerçekten çok eğlenceli bir iş. Bu yine de önemli bir konu.
Yoğunluğu olan, çağdaş bir dünya şehrinde anlamda İstanbul’u çok önemli buluyorum.
hayatın karmaşıklığını ve parametrisizm
potansiyelini göstermek amacıyla, merkezi
bir yerde kocaman bir parça tasarlamak
isterdim.
Mimarlık eğitimine yönelik özgün
fikirleriniz var. Sorunun salt
eğitici- öğrenci bağlamında olma-
dığını söylüyorsunuz.
Evet, doğru. Kuşkusuz bu konudaki ana
aktörlerin performansı önemli. Ama bunun
kapalı bir devre olmadığı da bir gerçek. Bu
coğrafyada neler yaşanıyorsa, yönetimler
hangi kültürel kanalları zorluyor ve açıyorsa
mimarlık eğitiminin de bu tür yönelim-
lerinin olması kaçınılmaz. Eğitimin ana
aktörlerinin, bu mekanizmayı oluşturan gö-
rüntünün içinde bir tür muhalefetsizlik ve
kabullenmişlik durumunun olduğu aşikar.
Yakın zamanda birçok farklı obje
tasarladınız. Eserlerinizin daha
erişilebilir olmasını mı istiyorsu-
nuz?
Hayır, sadece eğlence olsun diye yaptım.
Daha fonksiyonel şekilde düşünmek gereki-
yor çünkü küçük bir nesnenin her çizgisi-
nin düzgün olması gerekiyor. Biçimsiz bir
şey yapamazsınız, gerçekten bir heykel
gibi üzerinde çalışmalısınız ama bu aynı
zamanda bir musluk yapıyorsanız işlevsel
de olması gerekiyor.
Bir proje yaratırken, binayı çev-
reye uydurmaya mı çalışırsınız,
yoksa tam tersini mi yaparsınız?
Her zaman mimariyle çevreyi birlikte dü-
Bien Dergi 27