Page 29 - Bien Haber2015 - 1 | Bien Seramik
P. 29

SOU FUJIMOTO

lar da sıklıkla ileride iyi bir mimar olacağımı  BENCE EN ÖNEMLİ KONULARDAN                       sini de oluşturmak gibi. Çünkü hem proje-
düşündüklerini belirtiyorlardı. Bu motivas-      BİRİ MİMARIN TARİHLE KURDUĞU                     yi yapıyorsunuz hem de bu sürede nasıl bir
yon ve kendimi keşfetme aşamasından sonra        İLİŞKİ. BEN OKULDAYKEN                           alan yarattığınızı, bu alanın diğer alanlarla
mimariyle daha derin ilişkiler kurdum. Her       TARİHLE, ÖZELLİKLE MİMARLIK                      kurduğu çevresel ilişkileri hesaplıyorsunuz.
şey böyle başladı.                               TARİHİYLE ÇOK İLGİLİ DEĞİLDİM.                   Böyle bir proje bir mimar için çok zor ama
                                                 AMA OKULDAN SONRA FARK                           evlerini, sokaklarını tasarladığınız bir alanda
OKULLARDA MİMARLIKLA İLGİLİ EĞİTİM               ETTİM Kİ BU TARİHİ ÖĞRENMEK,                     daha fazla çeşitliliğe kapı açmak da farklı bir
VERİYORSUNUZ. SİZ ÖĞRENCİLERİNİZE BİR            HATTA İÇİNDE FİZİKSEL OLARAK                     deneyim olurdu. Tamamen bitmiş bir şehir
MİMAR OLMAKLA YA DA İYİ BİR MİMAR                YER ALMAK ÇOK DEĞERLİ.                           projesinden de bahsetmiyorum; örneğin eski
OLMAKLA İLGİLİ NE ANLATIYORSUNUZ?                                                                 bir yerleşim alanına eklemlenebilecek türden
Bence en önemli konulardan biri mimarın          sonra yüksek lisansa başlamak ya da mi-          bir çalışma ya da bir yenileme projesi gibi de
tarihle kurduğu ilişki. Ben okuldayken ta-       marlık yapmak yerine daha dinamik bir pra-       olabilir. Şu anki projelerim tek bir yapı gibi
rihle, özellikle mimarlık tarihiyle çok ilgili   tik gerçekleştirmek istedim ve bir seyahat       görünebilir ama bunların içerisinde çok farklı
değildim. Ama okuldan sonra fark ettim ki        planladım, bir ay süren bir seyahat. Önce        nesnel sorunlar var. Hiçbirisi tek bir nesnel-
bu tarihi öğrenmek, hatta içinde fiziksel ola-   Türkiye’ye, sonra da Yunanistan’a gittim. İki    liğe dayanmıyor. Yani bir bina yaparken bile
rak yer almak çok değerli. Farklı şehirlere      haftamı Türkiye’de geçirdim. Başka şehirlere     böyle çoğulcu düşünmeyi seviyorum. Mimari
gitmek, farklı tarihlerin birer parçası olmak,   de gittim ama genellikle İstanbul üzerinde       anlamda da bu tarz bir yapılanma ile mimar-
onları kendi gözlerinizle deneyimlemek ol-       şekillenen bir seyahatti bu. Daha sonra Ve-      lığın kendi dinamikleri arasındaki ortaklığı
dukça ilham verici. Okul zamanlarımda çok        nedik, Paris gibi şehirlerde bulundum ama        düşünmek de ilgimi oldukça çekiyor.
zor zamanlar geçirdim ama mimarlık benim         İstanbul’un tarihi mimarisi beni her zaman
için hep çok heyecanlı oldu. Herhangi bir        çok etkiledi. Sanırım bu yüzden İstanbul,        BUGÜNLERDE NE ÜZERİNE
okulun kadrosunda değilim, sürekli olarak        mimari ve bahsettiğim bu tarihsellik açısın-     ÇALIŞIYORSUNUZ? GELECEK PROJELERİNİZ
eğitim vermiyorum ama bazen geçici süreli-       dan beni en çok etkileyen şehir.                 NELER?
ğine bazı okullarda derslerim var. Bu sırada                                                      Büyük ölçekli ve küçük ölçekli projelerim
öğrencilerimle kurduğum ilişki daha çok on-      KARİYERİNİZDE EN ÇOK                             var. Bunlardan bazıları ev, bazıları kültü-
ların mimariyi ve mimarlığı nasıl değerlendir-   GERÇEKLEŞTİRMEK İSTEDİĞİNİZ PROJE                rel yapılar. Ama şu andaki en ana projenin
diklerini, onlar için ne anlam ifade ettiğini    HANGİSİ?                                         Fransa’nın güneyinde Montpellier’de yapa-
keşfetmek oluyor. Evet bazen fark ediyorum       Aslında bu aralar küçük bir alan tasarlamak      cağım konutlar olduğunu söyleyebilirim. Bu
ki, benim fizik eğitimimde yaşadığım sorun-      istiyorum. Bir şehir plancısı gibi değil ama     konut bir ağaç gibi balkonları bulunan bir
ları yaşayanlar oluyor ama bu da onların yine    tek bir yapı, bina etrafında şekillenen bir      proje olacak. Bu Avrupa’daki en büyük pro-
kendi fikirlerini keşfetmeleri için bir araç     proje de değil. Daha çok bir şehrin, köyün       jem olacak. Yine Fransa’da bazı özel konut
görevi görüyor. Daha sonraki aşamada ise         küçük bir parçası olabilir. İçerisinde sosyal    projelerim de var. Fransa özellikle seçilmiş
elbette mimarlığın nasıl bir alan olduğunu       alanlardan evlere, dükkanlara, yollara ve eği-   bir bölge değil aslında. Nedenini bilmediğim
anlatmaya gayret ediyorum.                       tim yapılarına kadar projelendirebileceğim       bir şekilde Avrupa’daki projelerin çoğunlu-
                                                 bir çalışma. Elbette tek bir bina tasarlamak     ğu Fransa’da olacak önümüzdeki dönemde.
BİRÇOK ŞEHİRDE BULUNDUĞUNUZU                     da oldukça keyifli ama böyle bir projenin        Müşterilerden gelen taleplerin şekillendirdi-
SÖYLEDİNİZ. SİZİN İÇİN EN ETKİLEYİCİ             sanırım farklı bir tarafı var; kendi sosyoloji-  ği bir şey diyebilirim belki. Amerika’da da
ŞEHİR HANGİSİYDİ?                                                                                 bir kaç projem olacak. Yine konut projeleri
Şu an İstanbul’da olduğum için söylemiyo-                                                         var ama kültürel yapılar daha ağırlıklı. Yine
rum ama gerçekten burayı seviyorum. Yirmi                                                         Asya’da da birkaç gelecek proje söz konusu.
yıl önce, okuldan mezun olduktan hemen                                                            Özellikle Japonya ve Tayvan’da kültürel ya-

                                                                                                  Bien Dergi 027
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34